این تحقیق به بررسی انواع عایقهای الکتریکی میپردازد انها را شرح میدهد تغییرات ولتاژ در ترمینالهای ژنراتور
های سنکرون به میزان 5/0 +تثیری درقدرت نامی نخواه داشت ،ولی در صورتیکه
همین تغییرات از 5 % تجاوز نماید جریان بار را نیز باید برای هر حالت خاص
در مقداری که به کمک تست و یا محاسبه قابل حصول است معین نمود ، البته در
هر حال نباید قدرت خروجی بیش از مقدار نامی شود .
افزایش بیش از 5% در ولتاژ ماشین موجب افزایش تلفات آهنی و نتیجتاً افزایش
درجه حرارت خواهد شد که برای پیشگیری از آن باید بار خروجی را به میزان
مناسب کاهش داد و نیز اگر ولتاژ نامی از ترمینالهای ژنراتور بیش از 5% کاهش
یابد ، می توان با افزودن جریان بار (جریان استاتور)قدرت ظاهری ماشین را
به مقدار نامی نزدیک نمود .
ولی به هر حال باید توجه داشت که اضافه جریان مجاز در استاتور فقط 5% و
اضافه ولتاژ مجاز فقط 10% مقدار نامی باشد . ژنراتورها عموماً برای کار در
ولتاژهای 15/3 ، 3/6 ، 5/10 ، 8/13 ، 75/15 ، 18 . 20 . 24 کیلو ولت و ضریب
توان های 8/0 . 85/0 ، 9/0 و درجه حرارت مایع و یا گاز خنک کننده در 40
درجه سانتیگراد ساخته می شوند . (کندانسورها فقط با ولتاژهای 3/6 . 75/15
کیلو ولت طراحی می شوند ).
البته روشن است که ولتاژهای کم برای ماشینهای با ظرفیت کمتر و ولتاژهای بالا برای ماشینهای با ظرفیت بالاتر انتخابمی شوند .
برای ازولاسیون سیم پیچ استاتور ژنراتورها معمولاً عایق کلاس B به کار می
رود که از جنس میکل بوده و روی ان با قیر معدنی و کاغذهای مخصوص باضریب
هدایت بالا آغشته به گلسیرین فتالیت پوشانده می شود
این تحقیق در فرمت word قابل ویرایش و در 35 صفحه میباشد
دانلود رایگان
- ۹۵/۰۸/۲۴